I stadens puls finns oändliga möjligheter och potential men även utmaningar. SåEnkelt erbjuder en digital plattform för rabatthäften med attraktiva erbjudanden som främjar lokal handel och är i framkant när det kommer till teknik och användarvänlighet.
Vi är här för att stödja er vision för en levande stadskärna.
Vi erbjuder en helhetslösning som möjliggör enkel, inkluderande och tillgänglig försäljning för stadskärnor.
Vi hjälper företag att enkelt och effektivt nå ut till sina kunder vilket stärker både deras egen och stadens ekonomi.
Ett starkare, rikare och mer levande näringsliv gynnar inte bara företag utan även föreningsliv, enskild individ och samhället i stort.
”Vad tjänar vi”, ”Hur kan förtjänsten fördelas”, ”Hur kommunicerar vi med handlarna?” Den här länken är till för att svara på frågor och hjälper er att skapa engagemang, förankring och maxad försäljning.
Att jobba med digitala rabatthäften innebär…
Vi erbjuder en modell som ringar in förtjänsten utifrån det upplägg ni önskar.
Ni kan välja att:
Modellen hjälper er att uppskatta förtjänster mellan alla inblandade parter. En lönsam och rättvis strategi kring fördelning av förtjänst skapar motivation hos alla parter. Förtjänsten bygger på avtalets längd, antal häften per utgåva, häftets pris och vilket upplägg ni väljer ovan.
Vi ser fram emot att diskutera hur modellen kan anpassas för era behov och strategier.
Pappershäften, appkoder eller webbshop – vad passar er bäst?
Rabatthäften i pappersformat är ett bekant koncept som många känner till, men i form av en app tar det ett kliv in i den digitala världen. Samtidigt kan en kombination av dessa ske i en övergång från papper till digitalt, där det finns naturliga utmaningar med att bli helt digitala.
I jämförelsetabellen kan ni jämföra pappershäfte, appkoder och webbshop.
Både stadens handlare och föreningar kan agera ombud. Genom tillgänglig kommunikation och instruktioner blir det enkelt att engagera alla i den gemensamma insatsen.
För att underlätta dialogen med handlare och föreningar bistår vi med länkar och material som vi rekommenderar för att skapa engagemang, förankring och toppförsäljning.
Ni kan dela länkarna ovan eller plocka ut material för att sätta ihop ett eget underlag
En skylt att sätta i kassan. På skylten finns instruktioner hur man köper ett häfte.
Webbshoppen kan t.ex. länkas från er egen hemsida och genom andra kanaler.
En lista att exempelvis lägga i fikarum för att samla in personer som vill köpa häftet.
Ett snabbt och enkelt sätt att nå ut med häftet är att dela det på sociala medier.
En ifyllningsbar mall för att underlätta flödet med annonsörer och ombud.
Vi tillhandahåller en länk med frågor för att ta tillvara på möjligheter att bli bättre.
Ja, ni kan ha både pappershäften, värdebevis med appkod och webbshop. I de fall ni har pappershäften och värdebevis med appkod är det bra att sälja slut på dessa först för att slippa papperssvinn. Därefter går det utmärkt att hänvisa till Cityföreningens webbshop.
De digitala häftena kan säljas antingen genom värdebevis som innehåller en appkod eller med hänvisning till webbshoppar. Värdebevis med appkod som byter hand i samband med betalning påminner om sättet att hantera pappershäften vid försäljning, och för att hålla uppe antal sålda häften är det en bra lösning.
För att använda sitt digitala häfte behöver man ladda ned appen Cityhäftet där man anger sin appkod för att aktivera häftet.
Värdebevis
På värdebevisets insida finns en appkod som man använder för att aktivera häftet i appen.
Webbshop
I webbshoppen visas en appkod efter köpet som man använder för att aktivera häftet i appen.
Koden är giltig tills dess att häftets giltighetstid går ut.
Ni kan välja mellan att:
Antingen gör vi det eller så gör ni det själva. Om häftet skapas av cityorganisationen själv ger vi naturligtvis stöd kring hur plattformen fungerar. Den som ska registrera erbjudanden i systemet får genomgång och stöd.
Systemet är enkelt att förstå sig på och tiden för inmatningen är effektiv.
Det går att skapa webbshoppar på många sätt, för både grupper, t.ex. företag eller lag och för individer, t.ex. medlemmar i en förening.
Beskriv era behov så hjälper vi er med beslut kring upplägg.